Sposób na udany wypoczynek z dziećmi

Ostatni rok, a w zasadzie dwa, to w moim przypadku wyjątkowo intensywny czas. Nie mam pojęcia, czy to normalne, czy po 30 tak właśnie jest i czy tak już zostanie, ale fakty są takie, że nie nadążam sama za swoim życiem. Nie żebym narzekała. Lubię jak się dużo dzieje i zdecydowanie wolę taki stan od stagnacji, ale potrzebuje też co jakiś czas się zatrzymać, chociaż na chwilę zresetować i nie myśleć o pracy, problemach czy milionie planów, jakie mi siedzą w głowie.

W roku szkolnym taki oddech nabieram zazwyczaj podczas jakiś weekendowych wyjazdów. Jednak nie czarujmy się…wyjazd z dziećmi, jak bardzo kochane i grzeczne by nie były, nie jest czasem, kiedy mogę leżeć do góry brzuchem i niczym się nie martwić. No chyba, że dobrze się taki wyjazd zaplanuje. Wtedy my – rodzice, możemy mieć dla siebie znacznie więcej czasu, którego przecież tak bardzo potrzebujemy.

Kiedy miesiąc temu wróciłam z dwutygodniowej delegacji, mój mąż oświadczył, że teraz on jedzie w delegację ;) Zawsze tak mówi, kiedy wyjeżdżam. Ewidentnie sam na sam z dwójką dzieci, może ostro dać w kość. W praktyce oznaczało to, że kolejne dni potrzebował na zregenerowanie sił i chwilę odpoczynku, dlatego sam zaproponował rodzinny wyjazd na weekend do hotelu. Nie miałam ochoty na dalekie wycieczki, wiec poszukałam hoteli w okolicach Trójmiasta. Akurat miał to być weekend Halloween, więc ofert nie brakowało. Jednak mając bardzo ruchliwe i żywiołowe dzieci, znalezienie odpowiedniego miejsca, wcale nie jest takie proste. Co z tego, że hotel jest przepiękny, ma 5* i piękny widok z okna, jak nie ma animacji dla dzieci i wszystkich innych atrakcji, które dają chwilę odpoczynku rodzicom.

Po dwóch dniach poszukiwań padło na Primavera Spa w Jastrzębiej Górze. W sumie rzutem na taśmę, bo zarezerwowaliśmy ostatni wolny pokój na weekend halloweenowy. Przeważyła zdecydowanie najlepsza oferta dla dzieci. Atrakcji na 4 dni było tak dużo, że nie miałam obaw, że usłyszę „MAMO…NUDZĘ SIĘ”.

W Primaverze byliśmy już wcześniej. Ten ośrodek jest znany z tego, że stawia na rodziny z dziećmi i takie też mieliśmy wspomnienia z ostatniego wyjazdu. Dodatkowo okazało się, że Primavera w ostatnim roku przechodziła gruntowny remont pokoi, które w moim odczuciu, były największą bolączką do tej pory. Na miejsce dojechaliśmy dość późno. Przyzwyczaiłam się już, że z dzieciakami zawsze jestem spóźniona. Swoją drogą, trzeba by nad tym popracować ;) Całe szczęście, że kolacje były wydłużone i na spokojnie mogliśmy coś zjeść w restauracji. Gości było mnóstwo, a wszędzie widoczne były halloweenowo - jesienne dekoracje. Kiedy otworzyliśmy drzwi naszego apartamentu, zrobiłam wielkie oczy. Muszę przyznać, że standard zdecydowanie różnił się od tego, który zapamiętałam z ostatniego wyjazdu. Piękne, duże pokoje, przestronna łazienka i garderoba. Czego chcieć więcej :)

W recepcji dostaliśmy listę atrakcji zaplanowanych na cały weekend. Muszę przyznać, że zrobiła na mnie ogromne wrażenie.

Sposób na udany wypoczynek z dziećmi

Nie wiem, czy uda mi się wymienić wszystkie, ale oprócz standardowego basenu ze zjeżdżalniami, dużego placu zabaw mieszczącego się w środku obiektu, w programie mięliśmy mnóstwo innych zajęć. Zabawy z animatorami, pieczenie ciasteczek, wycinanie dyni, owoców i warzyw, malowanie twarzy, rodzinne granie w bingo, podchody, seanse filmowe, teatrzyki, bal halloweenowy itd. Itd. Itd. Cała masa atrakcji, podczas których dziewczynki rewelacyjnie się bawiły, a my z Karolem mięliśmy chwilę relaksu. Zdaję sobie sprawę, że świętowanie Halloween w Polsce jest dość kontrowersyjne. Jedni uwielbiają, inni tępią. Ja mam do tej amerykańskiej tradycji zdroworozsądkowe podejście. Nie widzę nic złego w normalnej zabawie, wycinaniu dyni czy przebieraniu się za czarownice. Moje dziewczyny nie biegają ubrane jak duchy czy wampiry, ale nie przeszkadza mi, jeżeli inne dzieci tak wyglądają. W końcu jest to tylko beztroska zabawa. A my należymy do tych rodzin, które kultywują wszystkie polskie tradycje i jestem z tego bardzo dumna.

Po całym dniu pełnym różnorodnych atrakcji, dziewczynki padały jak muchy, a rano trzeba było je zwlekać z łózka wołami ;)

Kiedy nadszedł dzień wyjazdu, przyszło mi się spakować z dużą niechęcią. Z żalem opuszczam miejsca, w których dobrze się czuję. A Primavera Spa zdecydowanie do takich miejsc należy. W mojej opinii, jest to jedno z lepszych miejsc, w których tak bardzo dba się o dzieci i zapewnia im się tak wiele atrakcji, podczas których rodzice mają chwilę dla siebie. Do tego mają świetną kuchnię, a cały obiekt przygotowany jest tak, aby maluchy czuły się w nim jak w domu. Jedyny mankament to obłożenie, ale tak zazwyczaj jest, kiedy ma się do czynienia z dobrym obiektem.

Z czystym sumieniem polecam!